Monday, March 21, 2016

Johor Premium Outlets, JB Trip - Day 3 (Part 2)

Assalamualaikum.

Rasanya ini entry terakhir pasal JB. JPO x de dalam plan asal kami. Memang hari Isnin tu untuk balik KL je. Last minute punya plan je nak singgah JPO. X de hajat nak beli ape2 pun. Saje nak window2. Parking JPO RM 3 per entry. Murah dah tu. Nasib bukan per hour. Lepas dah parking, kami jalan2. JPO terbahagi kepada 2 tingkat. Kami settled kan tingkat atas dulu. Lama berjalan, si Faris nampak play ground dekat tingkat atas. Kasilah dia lepas gian sementara aku dok tengok2. 


Settled 1 wing, 5rz decided to rent a stroller. Kami memang ada bawa stroller sendiri tapi saje nak kasi Faris merasa naik stroller JPO. Kenalah turun balik ke Information Counter untuk tanya stroller. Aku ingatkan free. Rupanya bayar. Yela ingat macam JJ free. Kasi driving license je. Ini, memang kena kasi driving license. Tapi kena bayar deposit + rent. Ada 2 jenis stroller. Single stroller or double stroller. Colour pun macam2. Unfortunately, time kami datang, cuma single stroller yang available & only comes in green. Ambik jela. Sewa stroller yang single seat ni RM 30. Kalau double seat RM 50. Deposit for single seat RM 100 while deposit for double seat, RM 200. Ye memang harga membunuh kan? Deposit tu boleh dapat balik once you return the stroller. Yang best stroller ni, dekat bahagian belakang ada disertakan tempat letak bag & tempat letak cup air. Convenient.

Pandai pulak budak ni tau kegunaan stereng tu

Ni adik duk menangis sebab si abang nak suruh adik dia turun. Turn abang plak naik ni


Tempat parking stroller2

So JPO best x? Kami sampai JPO around 3.30 almost 4 pm. So just nice x berapa panas. Ok jela kami anak beranak jalan2 dekat situ. So far for me, x dela murah sangat. Ada some oklah murah tapi jenama pun jenama yang kami selalu beli. Couch brand aku rasa melampau la kau nak kena beratur nak masuk kedai kau walaupun aku tengok idok la pack mana. Ala2 mewah giler plak brand kau wei. Aku nak survey je pun nak kena beratur. I understand kalau kedai tgh pack, nak kena beratur, oklah. Ini x. Haih. Aku tengok Gucci yang lagi high end tu x payah beratur pun. Nampak agak poyo sikit la disitu. Aku masuk kedai Kate Spade and terkenan satu handbang tapi x beli pun lah. Duit masih belum cukup.


Nak beratur dalam Nike ni aku boleh terima sebab dalam dia memang aku tengok sesak.


Dekat sini, aku beli 2 pasang baju Faiz and sepasang selipar jalan2 aku. Itu jela yang mampu. Sebelum balik, kami isi perut dulu. Tapi memandangkan kami still kenyang, beli air jela. Sementara tu aku pulangkan stroller & Faris main dekat playground food court. 

Aku beli ice blended choc dekat cafe ni. Alat ni akan keluarkan cahaya menandakan air kita dah siap. Same device macam dekat Korea.

Lepas tu, teruskan perjalanan ke KL. Alhamdulillah. Tamat sudah cerita JB. Eh ada satu lagi last entry on hotel review. Nanti I share. Insya-Allah aku memang nak ke JB lagi. Legoland belum sampai lagi. Insya-Allah tunggu rezeki, amin.






Bye2 JPO & JB

{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...