Wednesday, March 2, 2016

Anjung Senibong Seafood, JB Trip - Day 1

Assalamualaikum.

Kan cuti CNY yang lepas panjang kan? So, otak pun ligatlah mana nak berjalan. Plannya memang nak seronokkan anak2 je terutamanya Faris. Ayulah yang beri cadangan ke Little Big Club di JB. Legoland nanti ye tunggu duit berkepuk-kepuk. Hahaha. Semua pun Ayu yang uruskan. Super ibu. Kahkahkah.

Bertolak Sabtu since 5rz ada urgent meeting kena attend. Lepas Zohor baru bertolak. Singgah dekat Ayer Keroh for makan. Ayu beratur almost an hour dekat KFC sebab terlalu crowded! Cuti panjang haruslah semua pun nak bercuti. Time tu hangin sangat sebab tunggu lama kan. 5rz jaga seat & anak2.

Anak pun cranky tunggu ibu lama sangat


Nasib ada si abang seronokkan adik

Selesai makan, teruskan perjalanan then alhamdulillah sampai JB around 7 pm. Terus check in & freshen up semualah. Then keluar balik for dinner. We went to Anjung Senibong Seafood. Waze saja. Tempat dia ada restaurant2 yang lain but since Ayu baca Anjung Senibong sedap, ke sanalah kami. Parking kereta kena bayar ye. RM 2 per entry tapi oklah sebab ada orang jaga and ada je tempat nak parking walaupun kereta penuh je Ayu tengok. Dh park, kena jalan sikit utk ke Anjung Senibong. Tanya2 orang je. Alah dari tempat parking, jalan dalam 3 minit je.

Ambik seat yang dekat dengan laut x de bumbung. Ayu pergi depan kauter untuk pilih2 ape nak makan. Aku ni sebenarnya dah suruh 5rz tapi dia suruh aku. Aku cakaplah aku nak sotong & udang. Dah tu je. Pastu since dia suruh aku, dia cakap dia nak ketam & ikan siakap steam.



Bila aku tgh pilih2 lauk untuk dimasak, aku ambik ketam seekor. Pastu dia kate min kena 300g. Aku ambiklah 2 ekor. Udang dalam 10 ekor besar sebab Faris hantu prawns ye. Sotong seekor yang besar. Ikan siakap masak steam some more. Pastu aku order nasi sepinggan (sebab both me & 5rz nak ratah lauk je) Nasi utk Faris & tambah order telur dadar too since fav Faris jugak. Pastu nafsu serakah menambah order plak kailan ikan masin utk aku. Kau tgk aku macam dirasuk hantu wei order macam2.







Lepas tu baru terfikir 'eh x banyak sangat ke weh?' Sekali datang wahhhhh 5rz terkejut! Pastu mulalah dia membebel pasal ape ambik ketam kalau dah ada sotong udang bagai? Hapekah? Tadi dia yg nak ketam & siakap steam. Pastu dia ckp lain kali kalau dah ada sotong udang byk cam ni x payah ketam bagai. Ish tadi sebelum dia order aku dh cakap sesiap aku nak sotong & ketam!!!! What la? X pelah benda dah jadi oii. Memang menyesal sangat sebab order banyak2. Haish itulah aku dah suruh dia pergi order, dia x mau. Sudah! Lain kali aku paksa gak suruh dia pergi.

Siakap steam limau yg limau x rasa. Aku buat lagi sedap.

Yang ni 5rz yang nak jadi sila habiskan. Muahahaha. Pun x sedap. Ni masak black pepper

Kailan ikan masin, mine. Pun ikan masin x rasa. Ape ni weh???

5rz melayan anak2 makan. Alhamdulillah 5rz ni memang akan kasi chance aku makan dengan tenang. Dia yang melayan anak2. Kadang2 je aku tolong. Terima kasih suami..... Muah ciked... Kahkahkah geli....

Sotong goreng tepung sedap. X tipu.

Butter prawn x berapa. Aku buat lagi sedap. Sudah! Semua yang aku buat pun sedap. Kahkahkah perasan habis!

Semua makanan tu x habis pun ye. Bila fikir balik masya-Allah setan telah menang dengan pembaziran yang sangat banyak. Yang buat aku lagi hangin, makanan x sedap oiiii! X leh lawan dekat Kuala Selangor punya. Dah lah mahal! X sedap plak tu! Hangin je aku bayar RM 193 oii! Pengajaran sangat.

Lepas makan, ape lagi, baliklah kami ke hotel. Untuk 1st timer, mungkin korang selalu baca review kata Anjung Senibong best la bla bla bla tapi idoklah sedap mana bagi aku. So so je. Kuala Selangor yang aku pernah pergi tu lagi sedap! Aku jugak tau ada 1 lagi, ZZ Sup Tulang Gearbox tapi aku x lah makan sangat sup gearbox tu, so I pass. Actually lepas balik dari JB baru kakak ipar aku cakap, ramai je yang dah cakap Anjung Senibong x sedap dah sekarang. Ha gitu. X pelah itu semua pengalaman.

Ok bersambung hari ke 2 plak nanti. Or should I review hotel dulu? Will see.       


{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...